Vodopády na Plitvických jazerách

Roadtrip – Cez ostrov Pag na Plitvické jazerá

Ako tínedžerka som si vždy predstavovala ako dovŕšim vytúžený vek, zbalím sa a pôjdem s partiou kamarátov na dovolenku pri more. Ehm, počas výšky nám bankové kontá akurát tak dovolili ísť na pár dní na Senecké jazerá, a ubytovať sa v podnájme v Trnave, ktorý sme tak či tak museli platiť aj počas prázdnin…

Na rozdiel od každého kto po ukončení výšky zháňal prácu, ja som v júli dala v tej mojej hrdo výpoveď. Prvá a posledná práca, kde som robila, to čo som vyštudovala a posledné miesto, kde som pracovala za také peniaze. Vrátila som sa domov s predstavou, že si užijem posledné „prázdniny“ a navrhla pár ľuďom výlet „napankáča“ do Chorvátska. A keď sa povie na pankáča tak to bol najviac napankáča výlet aký som kedy zažila. Veď my sme boli tak neskutočne nezorganizovaný, že sme si posledný deň volali, či vlastne niekam ideme. No prekvapivo sme išli  – smer ostrov Pag.

Z diaľky tie ostrovy nevyzerajú moc obývané, však?

Ako sa dostať na ostrov?
Trajekt, či most? Pre cestu tam sme zvolili trajekt. Ten pocit, keď sme uvideli more a radosť ako sa v ňom onedlho budeme kúpať rýchlo vystriedal pocit beznádeje, keď sme sa dostali do nekonečnej kolóny áut. Ešte teraz si pamätám, že cesta bola samá serpentína, žiadne kríky a mne sa chcelo na malú – vystúpila som z auta a po chvíli sa neúspešne vrátila, nakoľko sa naozaj nedalo nikde schovať. Po pár minútach išlo okolo nás auto s chorvátskou značkou – vyhodené všetky 4 smerovky a pekne nás obchádzalo – silný potlesk pre kamaráta, ktorý neváhal vyhodil smerovky a v tesnom závese za ním sme sa dostali až pred búdku, kde sme zaplatili lístky na trajekt, počkali na ten najbližší a za krátku chvíľu sa spokojne viezli. Za celú tú dobu nikto na nás nezatrúbil, nezakričal !!!! Také jednoduché to bolo !

..a už čakáme na trajekt  UbytovanieFakt si nespomínam prečo práve tam, a koho to bol nápad, no ocitli sme sa na opačnej strane ostrova v mestečku Mandre. Nikde nikto – pláže bez ľudí – vyzeralo to presne ako miesto, kde chcem stráviť dovolenku. Chalani to zobrali ako zábavku a šli sa vypytovať anglicko + slovensky + bohvie ako na možnosti ubytovania. Najprv nás odmietali – 4 noci sú málo, im sa to neoplatí, najlepšie je na týždeň. Nevzdávali sme to a zakrátko sme našli ubytovanie priamo na pláži  – veľký apartmán s terasou, na osobu za 20eur/noc. Spokojne sme to hneď vyplatili a hurááá dovolenkovať.
Čisté, ľudoprázdne more v Mandre Pláž Zrće – Nemusím snáď vysvetľovať, aké sú dôvody mladých ľudí, ktorý chodia na Pag. Párty ! Párty ! A ešte raz párty ! Úprimne ale poznám ľudí, ktorý boli na Pagu a na párty vôbec nešli. A je jedno akú máte radi hudbu, lebo tá atmosféra vás úplne strhne ! My sme išli na Zrće cez deň a v porovnaní s párty časom tam nebol dokopy nikto. Parádne sme si užili -prázdne bazény, vírivky, drinky – nechali sme polovicu rozpočtu na bare (ja našťastie nie, lebo som sa prvý deň rozumne odhodlala byť šoférom – tým pádom som minerálku dostávala vďačne do daru). To, čo cez deň vyzeralo tak opustene sa už o štvrtej poobede začalo napĺňať ľuďmi, hlasitosť hudby sa neporovnateľne zvýšila a poriadna letná žúrka sa mohla začať…
Na Zrće pláži sa nikdy nudiť nebudete, je tu kopec športových aktivít. Večer pred tým, než sme opäť zavítali na Zrće sme si spravili posedenie na terase – 4 ľudia – ja viem hučať, ale zhodli sme sa, že prekvapivo sme boli úplne v pohode (rozumej: popri konzumácii alkoholu sme nerušili nočný kľud). O to viac sme ostali ráno prekvapení, keď nám majiteľka vrátila peniaze za nasledujúce dve noci a oznámila, že máme odísť – sme hluční a ona tam má rodiny s deťmi ! Ale v noci sa nikto na nič nesťažoval !!! To bol asi dôvod, prečo v rodinnom mestečku Mandre, neboli takmer žiadny naši rovesníci. Neostávalo nič iné, zbalili sme veci a vydali sa smer Novalja – najbližšie pri Zrće – no hneď nás odradili preplnené pláže v meste, a preplnené všetko, ubytovanie nič moc a ďaleko od vody…Nasadli sme do auta – na opačnú stranu do mesta Pag – ak sa niekedy vydáte na ostrov nikdy nechoďte do tohto mesta ! Nachádza sa v zátok, kde úplne stratíte pocit, že sa nachádzate na ostrove. Nakoniec sme sa rozhodli, že sa vrátime a vyskúšame to opäť v Mandre. Oproti reštaurácii, kde sme mali obed bola agentúra na sprostredkovanie ubytovania. Nechceli sme už viac strácať čas a zašli sme tam. Za tie isté peniaze nám vybavili ubytovanie na pláži. Nasledovali sme pána z agentúry so zatajeným dychom, až pred dom, v ktorom sme bývali dve predchádzajúce noci. Tu sme vybuchli do hurónskeho smiechu, ktorý len nebadane ustál po zistení, že ďalšie ubytovanie bude v apartmáne cez cestu. Večer sme si preventívne spravili piknik na pláži, aby nás už nikto odnikiaľ nevyhodil – ešte aj tam sa nám vyhrážali, že na nás zavolajú políciu. A pritom nás vôbec nemohlo byť cez cestu niekam počuť. Neskutočné, a taká pekná destinácia by to bola…
Áno ten lietajúci dobrodruh patril k nám 🙂  Najkrajšia bodka za dovolenkou bol čas strávený na Plitvických jazerách, kde sme sa po stopách Winettua kochali jazierkami, vodopádmi, rybičkami a kadejakými odtieňmi modrej farby. Aj najväčším „pártymejkrom“ sa tu zatočí hlava – nie od alkoholu ale od tej krásy.     Plný zážitkov na ceste domov sme prefrčali Slovinskou diaľnicou, s prachom zapadnutými informáciami o mýtnici na vyberanie poplatkov… mýtnica zatvorená a hneď za ňou policajné auto so stopkou. Nasrdená Slovinka nám po dlhočiznom vysvetľovaní vysolila pokutu a diaľničnú známku, o ktorej nám náš drahý kamarát tvrdil, že platí až na Slovensko… verili by ste, že nám to došlo ako kravina až na Slovensku? … PA PA MANDRE !!!